Co dělat, aby se žáci nevyhazovali ze schůzky v MS Teams
Nastavení schůzky Jenom já
Evergreen dnešních dnů zní: „Proč se žáci navzájem vyhazují ze schůzky?“. Odpověď je prostá: protože standardně mají stejnou (tedy skoro stejnou) roli jako učitel. Ukážeme si, jak sjednat v online třídě pořádek.
Finta je udělat ze studentů „pouhé“ účastníky. Koho by to zajímalo podrobněji, může studovat zde, pro ostatní stručně:
V Teams před schůzkou
Hned po odeslání schůzky ji znovu otevřete a upravte nastavení pomocí tlačítka Možnosti schůzky:
A přepněte volbu Kdo může prezentovat na Jenom já a uložte:
V Teams během schůzky
Pokud jste na předchozí krok zapomněli a hodina už probíhá, můžete i tak:
- Použít předchozí radu s kalendářem
- Otevřít nastavení schůzky přímo ze seznamu účastníků schůzky. Nebyl by to Microsoft, aby se to jmenovalo stejně, ale je to stejné:
Jednou a napořád
Oba předchozí postupy jsou fajn, ale ruku na srdce, je to otravné. Proto požádejte vašeho IT správce, aby tuto vlastnost nastavil jednou napořád.
V Teams Admin centrum – https://admin.teams.microsoft.com/
Po otevření Globální zásady (nebo vytvoření nové) přejděte ke skupině Účastníci a hosté:
Přepněte volbu „Role, které mají na schůzkách práva“ prezentujícího na „Organizátoři, ale uživatelé to nemusí brát v potaz.“
Tohle slovíčkaření znamená, že prezentující ve všech schůzkách budou organizátoři Ten, kdo schůzku vytvoří je učitel a ostatní jsou žáci, pokud organizátor v průběhu hodiny neurčí jinak.